- Gegevens
- Hits: 486
We hebben er een leuke projectweek op zitten met onze leerlingen van 1B. Het was fijn om elkaar eens op een andere manier te leren kennen. Elk vak stond in het thema van feest. Enkele voorbeelden: Frans: Franse liedjes ontdekken, want zonder dansen geen feest, techniek: een feestlichtje maken, project: opdrachtjes tot een goed einde brengen om ingrediënten te verdienen én we maakten overheerlijke spaghetti. Dankjewel aan de leerlingen om hier samen met ons een onvergetelijke week van te maken.
- Gegevens
- Hits: 405
Tijdens de projectweek gingen de leerlingen van elektriciteit op bezoek naar een groothandel elektriciteit.
We ontdekten hierbij verschillend elektrisch en elektrotechnisch materiaal, (LED) verlichting, domotica, warmtepompen, ventilatie, HVAC, kabel, huishoudelektro en tooling.... De leerlingen trokken hun ogen open wat voor "moois" elektriciteit allemaal te bieden heeft.
- Gegevens
- Hits: 481
In het project gezonde levensstijl hebben de leerlingen van 1A een gezonde maaltijd bereid en opgegeten. Ze maakten onder andere: toast avocado, smoothie, belegde broodjes, pizza met veel groentjes,... Het was heerlijk!
- Gegevens
- Hits: 418
Tijdens de basisoptie Maatschappij en Welzijn werkten we aan het thema emoties: emoties en gebeurtenissen kwam aan bod, maar ook emoties en eten. We maakten macaroni, spaghetti en deden de smaaktest.
Wat smaakt zoet, zuur, zout, bitter? En wie kent de smaak umami?
- Gegevens
- Hits: 375
Met een groep enthousiaste zesdejaars trokken we in het kader van de lessen geschiedenis over de Tweede Wereldoorlog naar het centrum van Gent. Daar trokken we de stad in met onze gids Leentje op Ginkgo-wandeling waarbij er verhalen rond verzetsstrijders en collaborateurs de straten van Gent kleurden. Met deze unieke inkijk in het dagelijkse leven tijdens WOII kwamen de lessen geschiedenis tot leven. Ook de weergoden waren ons goed gezind, het herfstzonnetje was van de partij om samen met iedereen er een leerrijke namiddag van te maken!
- Gegevens
- Hits: 508
De Campuskrant ging donderdagnamiddag een kijkje nemen in een nieuwe module uit de 2e graad: tapdans.
- Gegevens
- Hits: 404
Op maandag 28/11 gingen we met de klassen 2B plandelen voor het vak Project. Plandelen is een fenomeen dat steeds bekender wordt: wandelen en afval rapen. Onze leerlingen waren alvast zeer enthousiast om de straten van Oostakker wat properder te maken. Dit was alvast een leuke afsluiter van onze lessenreeks: Thema Afval.
- Gegevens
- Hits: 388
Gedurende de voormiddag werden onze toekomstige wetenschappers ondergedompeld in de wetenschappelijke onderzoeksmethode. Dit deden ze aan de hand van een interactieve opdracht doorheen het GUM-museum. Later op de dag werden ze binnengeloodst in de kelder van de plantentuin. Daar stonden er heel wat microscopen klaar. Het was tijd om de handen uit de mouwen steken en zelf een microscoop in elkaar te knutselen. Nadien konden ze verschillende preparaten bestuderen met enerzijds hun handgemaakte microscoop en anderzijds een hedendaags model.
- Gegevens
- Hits: 534
Weinig bordspellen die zoveel middeleeuwse symboliek uitademen dan schaken: de gevaarlijke paarden, de robuuste torens die een lijn bewaken, de simpele pion die mits volharding zowat alles kan worden, maar toch kan slechts één iemand koning zijn.
- Gegevens
- Hits: 459
Op vrijdag 14 oktober maakten de leerlingen van 3TW/NW/BT een uitstap naar het I Love Science festival in Brussel. Een festival waar ze werden ondergedompeld in een wereld van wetenschap en technologie door middel van experimenten, laboratoria, activiteiten, workshops en tentoonstellingen. Het was een unieke kans om spelenderwijs te leren en de wetenschapper die in iedereen sluimert wakker te maken.
- Gegevens
- Hits: 427
De eerste vakuitstap voor elektriciteit is een feit. De leerlingen mochten proeven wat de markt te bieden heeft aan hernieuwbare energie en zuinig wonen. De uitstap was kort maar krachtig. De leerlingen waren achteraf moe maar vooral zeer tevreden.
- Gegevens
- Hits: 378
Tussen 9/10 en 16/10 was het week van het bos. Dit konden we niet zomaar voorbij laten gaan. Daarom gingen we met onze leerlingen van 1B1 op ontdekking in het bos.