Impuls Academy

Screenshot 2022 02 05 105734

Onthaal Campus Impuls 

Wolfputstraat 42

9041 Oostakker

09/251.23.02

20221119 122553Weinig bordspellen die zoveel middeleeuwse symboliek uitademen dan schaken: de gevaarlijke paarden, de robuuste torens die een lijn bewaken, de simpele pion die mits volharding zowat alles kan worden, maar toch kan slechts één iemand koning zijn.

Op vrijdag 14 oktober maakten de leerlingen van 3TW/NW/BT een uitstap naar het I Love Science festival in Brussel. Een festival waar ze werden ondergedompeld in een wereld van wetenschap en technologie door middel van experimenten, laboratoria, activiteiten, workshops en tentoonstellingen. Het was een unieke kans om spelenderwijs te leren en de wetenschapper die in iedereen sluimert wakker te maken.

Foto3 Laurence Vanderstrae

De eerste vakuitstap voor elektriciteit is een feit. De leerlingen mochten proeven wat de markt te bieden heeft aan hernieuwbare energie en zuinig wonen. De uitstap was kort maar krachtig. De leerlingen waren achteraf moe maar vooral zeer tevreden.

Foto1

Tussen 9/10 en 16/10 was het week van het bos. Dit konden we niet zomaar voorbij laten gaan. Daarom gingen we met onze leerlingen van 1B1 op ontdekking in het bos.

Foto3

In het kader van de lessen aardrijkskunde, biologie en PAV gingen onze leerlingen naar Dokkano (Houtdok Gent).

Dokkano zet zich samen met Ivago in om de waterkwaliteit van het Gentse water te verbeteren. Via kano's kan er drijfvuil uit het water worden gehaald.

Onze leerlingen gingen enthousiast aan de slag en verzamelden tal van kilo's afval.

Foto9

De leerlingen van 4elek leerden tijdens de les een veiligheidsharnas aandoen op een correcte wijze. Veilig werken op de werf is "altijd" de boodschap.

Fotoelek

De leerlingen zijn tijdens de lessen STEM goed gestart. We leerden over ongeslachtelijke en geslachtelijke voortplanting. Maar we gingen verder dan wat theorie en onderzochten dit bij planten door middel van stekken.

Er staan nog leuke zaken op het programma in dit hoofdstuk, denk maar de biotoopstudie, het bijenhotel en een zaaiproject in de klas.

Onze leerlingen van de 3de graad maakten voor hun sportdag de verplaatsing naar Dinant.

Foto1

Op de planning stond kajak + Ardennen challenge (hoogteparcours met veel obstakels + ondergrondsparcours). Hierbij was ook een kabelbaan aanwezig waarbij we moesten springen van een 35m hoge rots.

Achteraf alleen maar tevreden gezichten!

 

Op vrijdag 9 september ging de sportdag van de 2de graad door in The Outsider Vlaamse Ardennen Oudenaarde”.

Foto10

Volgende activiteiten stonden op de planning: klimtoren, kajakpolo, natte teambuilders, Via Ferrata, deathride, moerasparcours, initiatie wakeboarding/waterski.

We kunnen spreken van een geslaagde editie!

 

De sportdag voor onze 1ste graad ging door in Puyenbroeck te Wachtebeke.

Foto1

De ochtend begon met heel veel regen, maar toen we aankwamen in het domein hield het op en kregen we zelfs af en toe een beetje zon.

Op de planning stond voor de 1ste jaars een hoog touwenparcours, muurklimmen, en golf. Voor de 2de jaars was dit kajak en bumperbal. Kajakken zag niet iedereen zitten, maar uiteindelijk heeft iedereen wel meegedaan.

We kijken met heel veel tevredenheid terug op onze sportdag!

Op donderdag 1 september bracht vicepremier mevrouw De Sutter een bezoek aan onze campus in de Wolfputstraat, wat een fijne start van het schooljaar. Op de eerste schooldag was er dus al meteen hoog bezoek op Campus Impuls in Oostakker. Vicepremier Petra De Sutter (Groen) kwam er de Best Engineer Award overhandigen aan onze STEM-jongeren.

Lees hier het interview op ATV

 

Op dinsdag 31 mei 2022 brachten de leerlingen van 4HW, 4OIT, 4TW en 4WET een bezoek aan het doolhof van Loppem en de Sint-Andriesabdij in Zevenkerken. Deze uitstap ging door voor in het kader van de levensbeschouwelijke vakken, waarin we samen werken aan interlevensbeschouwelijke competenties.

Foto3

Het centrale thema van de dag was 'levenskeuzes'. In de voormiddag zochten de leerlingen hun weg doorheen het doolhof en werden ze soms achtervolgd door 'de slechte kracht' die hen probeerde te tikken en een levenskaartje af te nemen. Gelukkig vonden alle leerlingen de weg naar de centrale boom en achteraf ook naar de uitgang. We maakten achteraf ook de reflectie dat je een doolhof kan zien als metafoor voor het leven. Na een verkwikkende middagpauze in de cafetaria van de Sint-Andriesabdij in Zevenkerken, werden we door pater Nicolaas rondgeleid in de abdij. Hij vertelde over de geschiedenis van de monnikenorde en de abdij. We kregen een unieke inkijk in het abdijleven en de levenskeuze hiervoor. Dank aan alle leerlingen en begeleiders om er een aangename en leerrijke dag van te maken!